Uloga HAKOM-a
HAKOM pruža informacije i savjete korisnicima te im pomaže u razumijevanju uvjeta i načina pružanja javnih komunikacijskih usluga s naglaskom na zaštititi od mogućih zlouporaba.
HAKOM rješava sporove između korisnika i operatora elektroničkih komunikacijskih usluga vezano uz prigovor na račun, kakvoću usluge ili povredu odredaba pretplatničkog ugovora.
Nadležnost HAKOM-a
HAKOM je nadležan rješavati sporove između korisnika i operatora ako se prigovor korisnika odnosi na :
-
iznos kojim je zadužen za pruženu uslugu (račun),
-
kakvoću pružene usluge ili
-
povredu odredaba pretplatničkog ugovora.
Nakon provedenog postupka rješavanja prigovora kod operatora, a na osnovu prijedloga Povjerenstva za zaštitu prava korisnika, HAKOM donosi odluku i rješenje.
Povjerenstvo za zaštitu prava korisnika je savjetodavno tijelo koje djeluje pri HAKOM-u i u čijem sastavu su imenovani i predstavnici Saveza udruga potrošača.
Odluka HAKOM-a je obvezujuća za operatora i korisnika, a protiv odluke je moguće pokrenuti upravni spor.
Zastara osporene tražbine ne teče za vrijeme rješavanja spora pred HAKOM-om.